Az elektronikus útdíj rendszer Hu-Go néven kerül bevezetésre Magyarországon a három és fél tonnánál nehezebb tehergépjárművek és szerelvényeik számára. A díjfizetési rendszer alapvetően a több utat használó, azokat jobban rongáló, a környezetet jobban szennyező tehergépjárművek számára állapít meg nagyobb díjat. Az eddigi időalapú elektronikus matricás rendszer ettől az időszaktól számukra megszűnik, csupán a személygépjárművek, motorkerékpárok és az autóbuszok maradhatnak a régi rendszerben.
A Hu-Go e-útdíj rendszerében az érintett tehergépjárműveknek már előre meghatározott pontos útvonallal kell rendelkezniük, mivel összesen több mint 6500 km-en kell e-útdíjat fizetniük, amely érinti az összes autópályát, főutat és gyorsforgalmi utakat is. A díjak megfizetésére vagy előre megváltott viszonylati jegy vesz a fuvaros értékesítési ponton, vagy fedélzeti egységet használ az e-útdíj bevalláshoz. A fedélzeti egység más néven On-Board-Unit (OBU) egy GPS jeladóval ellátott helymeghatározó készülék, amelyben egy mobil adatkártya is található. Az egység üzembe helyezés után pontosan meghatározza a gépjármű helyzetét, amelyről folyamatosan információt küld a járműkövető szolgáltatás végző cég számára, amely mint bevallási közreműködő lejelenti azt a HU-Go rendszerbe. Az így megkapott adatok alapján minden új fizetős szakasz megkezdésekor az előre feltöltött számla egyenlegből az e-útdíj összegét levonja a Hu-Go rendszer üzemeltetője, az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
A fedélzeti egységekből több típus létezik, vannak beszerelést igénylő vagy Plag & Play készülékek is. A Plag & Play OBU fedélzeti egységet csupán a tehergépjármű szivargyújtójához kell csatlakoztatni, illetve egy menürendszer segítségével könnyedén be tudja állítani sofőr. Ezek a készülékeknek a használatával az e-útdíj bevallása automatikussá és biztonságossá tehető.